GALLARDA 2017

Antiga dansa renaixentista interpretada per els alumnes de 3r A de l’IES Enric Valor de Pego, el treball ha estat fet des de quatre punts de vista: 1) instrumental, ja que la música ha estat interpretada per la secció instrumental composada pel millors intèrprets de la classe. 2) coreogràfic, la resta d’alumnat ha ballat la dansa de coreografia pròpia però basada en la senzillesa de les danses italianes cortesanes del segle XVI. 3) visual, s’ha tingut en compte el vestuari amb confecció de goles en els varons (o que feien de varons) i les faldilles de les xiques. 4) social. La interacció i els lligams entre els ballarins es fomentaven gràcies a esta activitat lúdica, artística i plàstica com és la dansa, la qual, endemés fomentà el fet instrumental, tan amagat per l’església imperant de l’època, a més de desenvolupar les estructures formals de la música, les cadències ben marcades i les freqüents repeticions. Totes aquestes característiques continuen vigents 400 anys després.