Francesc Lleches: premi UPV reconeixement als docents exemplars de la Comunitat Valenciana.

Felicitem al nostre professor Francesc Lleches Colomar pel premi obtingut dijous 10 de maig a la Universitat Politècnica de València pel reconeixement al treball del personal docent d’Educació Secundària de la Comunitat Valenciana.

Un bon professor

Fa pocs dies vam rebre a l’Institut una d’aquestes notícies que semblen més una llegenda urbana que una notificació oficial. La Universitat Politècnica de València informava que el professor de matemàtiques, Paco Lletges, havia estat un dels 50? professors millor  valorats i recordats per les i pels alumnes de la UPV de quan  estudiaven les etapes de l’ESO i del Batxiller.

Què un col·lega siga valorat públicament ens sorprèn per ser poc habitual, i més si és una Universitat de prestigi com la UPV, però certament ens afalaga totes i tots els que treballem amb ell perquè el seu reconeixement a tots alcança, i per una vegada, positivament.

Amb la notícia va implícita una valoració del conjunt del sistema  educatiu públic precisament per les i els seus principals usuaris,  l’alumnat. Això no resta cap mèrit a la professionalitat, dedicació ni al treball individual de Paco Lletges, el qual té més que merescuda l’estima de les seues i dels seus alumnes, però en un sistema educatiu com el nostre un professor no està mai aïllat. Totes i tots som interdependents, això sí, amb trets propis que ens destaquen.

Un bon professional com és Paco Lletges depén, per ser-ho, de totes i tots els que treballem a un institut, com l’IES Enric Valor, de Pego. Depén de l’alumnat de qualsevol nivell que hi tinga al qual no solament ensenya sinó del qual aprèn. Depén dels seus companys i companyes de departament dels quals pots ser referent i dels quals ha aprés a ser un bon professor, un bon company i un bon amic. Depén de les companyes i companys del claustre, a vegades els primers que li reconeixen les petites victòries que s’aconsegueixen al llarg dels cursos. Depén del personal no docent que li transmet respecte i estima i li facilita la tasca en allò que li pertoca.

És així com funciona, malgrat els barrancs legislatius en els quals a vegades ens llança l’administració. És així, colze amb colze, com poden treballar les i els professors que marquen tendència i deixen empremta. A Paco se li ha reconegut però és també el mèrit del col·lectiu de l’IES Enric Valor, de Pego, sobretot de l’alumnat del que l’ha escollit passat els anys i del que enguany sent, a primera hora, el bon dia potent però pròxim i amable que els espavila per tot el dia. I no són solament alumnes brillants, genis matemàtics. També treballa amb un alumnat divers del qual no es veu a les Universitats, que té arrelada la idea que les matemàtiques són impossibles i més enllà. Tot aquest alumnat que enguany encara estudia a l’IES Enric Valor, de  Pego, Paco sabrà, com sempre ha fet, fer-los gaudir d’aprendre i de comprendre. Ni + ni-.

ENHORABONA PACO!!