25 de novembre. Dia Internacional per L’eliminació de la Violència Cap a les Dones

El divendres 25 de novembre, els alumnes de l’IES Enric Valor van realitzar diverses activitats per recordar les víctimes de violència de gènere. Es va fer una eixida de convivència dels alumnes TEI (1r & 3r ESO), PR-4 i Aula Específica al teatre municipal, on es van projectar imatges i es va fer una xerrada sobre la violència de gènere, amb la intervenció del professor d’història Joan Morell.

Els alumnes de l’IES van interpretar també el RAP que van composar en l’assignatura de música amb el seu professor Miquel Pérez. Es van collocar a la plaça del mercat unes siluetes negres de dones en posicions de por, de cobrir-se front als colps, realitzades pels alumnes de l’IES. Finalment, amb tots els alumnes reunits al pati, es va realitzar una “Performance”: algunes alumnes van representar una escena on es mostraven com a dones felices, jovials, que de sobte es veuen amenaçades i atacades per la violència masclista, fins el punt de ser assassinades per les seues parelles, moment que es va representar després de sentir-se un tret de pistola que representava la seua mort, caient al terra.

La resta de l’alumnat i professorat, tots vestits de negre en senyal de dol, van dipositar una rosa, elaborada pels alumnes de l’Aula Específica, al seu voltant.

Finalment, alguns alumnes van desplegar una pancarta amb el lema: “Contra la violència de gènere tots guanyem!.per acabar l’acte, tots vam cantar el RAP.