Com sona l’ESO aterra a Pego

Per fi, l’IES Enric Valor de Pego ha participat a COM SONA l’ESO. Tot va començar el passat mes de Desembre quan ens van arribar les primeres samarretes i vam començar a enamorar-nos del projecte que havíem de muntar: M1S1M, una òpera futurista que suposava un gran repte per als docents i un, encara més gran, per a l’alumnat. Com que el centre no havia participat mai, la expectativa era gran: calia convèncer als pares i als alumnes de la magnitud del projecte i de la necessitat de prepar-lo a consciència. I ara, amb tot passat, hem d’agrair la implicació absoluta del centre, del poble, dels pares i mares i, sobretot, dels vertaders protagonistes: els alumnes, que han treballat de valent per arribar a allò que els demanàvem, han assajat com si foren músics professionals, han sigut uns excel.lents companys de viatge, i han aconseguit l’objectiu d’aquest projecte, gaudir del treball ben fet i de l’esforç que els ha suposat.

Així, els passats 11, 12, 13 i 14 de Maig, un grup de 45 alumnes atrevits van tindre una de les experiències que esperem no obliden mai. Durant tres dies i tres nit vam conviure amb altres 1500 alumnes de secundària per posar en conjunt allò que prèviament havíem assajat als nostres centres. Assajos de M1S1M, balls populars al centre de València, actuacions nocturnes de grups d’altres instituts, karaoke on els profes vam deixar que es rigueren amb i de nosaltres, actuació en privat de ZOO, performance pels carrers de la ciutat i com no, el millor moment de la trobada, el concert de cloenda, en el que vam mostrar a tots el resultat del nostre treball. M1S1M va nàixer i va morir a través de l’actuació de 1500 veus que, una vegada més, demostren que les persones podem fer el que ens proposem si ens donen l’oportunitat de creure en nosaltres.

Des del departament de Música volem agrair la gran acollida que ha tingut el nostre projecte al centre i al poble, la col.laboració i facilitat que ens han prestat els pares i mares, i per damunt de tot, el treball que han fet els 45 trobadors que ens acompanyat a València. Vore el seu comportament, la seriositat amb què han treballat, tot el que han aprés i tan bé com s’ho han passat, és el motiu pel qual paga la pena creure en aquest projecte. Un huracà d’emocions i sentiments que, ja per sempre, estaran a la nostra memòria i a la de de l’alumnat de Pego.

Moltíssimes gràcies per fer-ho possible!!