30 de GENER. Dia Escolar de la No-violència i la Pau

L’IES Enric Valor commemora el dia de la PAU, propugnant una educació permanent en i per a la concòrdia, la tolerància, la solidaritat, el respecte als drets humans, la no-violència i la pau. Aquest any 2016, hem reflexionat en tutories sobre els refugiats, l’asil i la immigració, pensant amb tots els que fugen de les guerres i l’opressió. A tal efecte, hem creat un mural on s’ha plasmat el drama dels refugiats comparant-lo amb un colom de pau engabiat, atrapat per guerres i conflictes on sense drets humans no hi ha llibertat.
Baix el lema:

“LA PAU ESTÀ EN LES NOSTRES MANS”

Tots els alumnes del centre han elaborat una “MÀ” per classe amb missatges de pau escrits en polseres. Hem volgut transmetre la idea de totes les nostres mans obertes per acollir als que necessiten refugi, envoltades per estrelles representant un cel de tolerància i fraternitat.
Per al timbre hem triat les cançons “Clandestino” (Manu Chao) i “Sólo le pido a Dios” (Ana Belén).

Activitat coordinada i realitzada per les professores Rosa Berbegall i Maite Morell amb alumnes de DIVER-2, 2nFPBàsica-Adm. i PIM amb la col·laboració de Natàlia Berbegall (dep. d’orientació). Mans realitzades pels alumnes de tecnologia d’ESO coordinats pels professors Joan Libre, Juanjo Llorca i Carlos Bañuls.