Participació a la Fira Experimenta 2014

logoexperi14

L’alumnat de Tecnologia de l’IES Enric Valor de Pego va participar, com cada any des de fa temps, el passat diumenge 30 de març en la Fira EXPERIMENTA 2014 a la CAC de València.

El 2005 la Facultat de Física va convocar un concurs d’experiments, amb l’objectiu d’involucrar els estudiants d’ensenyament mitjà d’una manera activa i creativa en l’Any Mundial de la Física.

L’entusiasme i dedicació dels concursants i la resposta dels visitants van ser tan extraordinàries que han contribuït decisivament a la transformació d’aquest esdeveniment en una fira anual. D’acord amb l’esperit d’aquesta celebració, que pretén apropar la ciència a la ciutadania i millorar la cultura científica, “EXPERIMENTA” s’ha transformat en una fira oberta al públic en general, en la qual tots els participants mostren i expliquen els seus treballs.

En la fira els estudiants de secundària, batxillerat i cicles formatius de grau mitjà presenten a concurs un treball experimental, individualment o en grup de quatre (màxim) i amb la supervisió d’un professor.

L’objectiu principal serà posar de manifest algun principi físic o la seva aplicació pràctica.

El nostre centre va participar amb els tres projectes que detallem a continuació:

• El rescat del samaruc” –  Alumnes de DIVER2, Dimas Femenia Ribera i Andrés Vázquez Martínez.
  • El Jardí de les Manetes” – Alumnes de 1r BATXILLERAT, Ferran Nadal Masanet, Carles Vicens Nadal, Ferran Moya Banyuls, Joan Siscar Sala.
  • ·”El Cotxe Solar Obedient” – Alumnes de 1r BATXILLERAT, Salva Mengual Sendra, Naomi Escura Ferrer.

Com a professors supervisors dels treballs van assistir Juanjo LLorca LLidó i Joan Libre Just

Van prestar ajuda logística en la Fira els alumnes  Pablo Delgado Rodríguez, Vicent Sendra Vilanova i Ferran Orihuel Espinós (1r Batx) i el professor Carles Banyuls Pastor.

Es poden consultar dades de l’organització de la fira i fotos de la seua celebració a:

www.uv.es/experimenta

www.uv.es/fisica

Algunes altres fotos de la participació dels nostres alumnes les podeu veure clicant les miniatures de més avall:

manpego cotpego sampego sampego
alumnes explica1 explica2 explica3