Primers actes del 10é aniversari Enric Valor

El nostre institut homenatjarà Enric Valor en el desè aniversari de la seua mort. El rondallista, gramàtic i novel·lista és un referent ineludible per a l’estudi de la llengua i la literatura contemporànies al País Valencià, les tres novel·les de l’anomenat “Cicle de Cassana”, Sense la terra promesa, Temps de batuda i Enllà de l’horitzó; el lirisme i l’amor pur de L’ambició d’Aleix i tots els altres relats valorians, entre els quals cal comptar la magnífica literaturització de les Rondalles valencianes, han estat escrites des de l’amor a la terra, el compromís cívic de l’autor i un coneixement ben aprofundit de la llengua, una tasca a la qual Enric Valor va dedicar molts anys de la seua vida. Fruit dels seus treballs lingüístics són els seus llibres Millorem el llenguatge, Curs mitjà de gramàtica catalana (referida al País Valencià) o la Flexió verbal entre altres.

L’IES “Enric Valor” recordarà la figura d’aquest insigne castallut, el proper divendres 26 de març, amb una exposició d’il·lustracions de les rondalles, feta per Anna Seguí, exalumna del centre i il·lustradora. Entremig, els alumnes de tercer d’ESO faran una lectura pública d’algunes rondalles a la Sala d’Usos Múltiples.

En tornar de vacances, anunciarem més actes al voltant d’aquesta commemoració.

Agraïm a Anna Seguí la seua col·laboració i li donem de nou la benvinguda en el seu retorn a les velles instal·lacions de l’”Enric Valor”.

Podeu visitar el treball d’Anna Seguí al seu bloc, clicant ací

També podeu veure part del seu treball audiovisual en aquests vídeos: